HTML

Uppsala viszta, Eger!

Svédország cserediák szemmel avagy csemegézés a "svédasztalról"

Friss topikok

  • Verti: Hallod, jó lenne ha most már írnál a meccsedről, mert nagyon kíváncsi vagyok, hogy érezted magad, ... (2010.10.12. 13:12) Az elmúlt 1-2 nap...
  • blans: sziacica! nagyon tetszik a blog, tök jó, h mindenről tudunk... vagy van valami, amit esetleg eltit... (2010.09.29. 17:00) El vagyok havazva...
  • czuczifanni: Szia Nóri! Regisztráltam hogy ne kelljen mindig facebook-on kommentelnem! :) Most már itt sem hagy... (2010.09.02. 22:29) HEJHO! :)
  • Zsófi#13: Remélem lesz majd egy szerencsés fiú akinek ilyen szép kis szívecske sütiket sütsz majd!!!:$ Hiány... (2010.09.01. 21:38) Az esküvő
  • agic14: Hajrá Suszti! Csak ügyesen mindent :)! (2010.08.21. 21:43) Söndag, Måndag, Tisdag...

Linkblog

Halihó!
gömt är icke glömt= ami késik, nem múlik

eleinte más címet akartam ennek a bejegyzésnek, de gondoltam ez jobban illik! :D

Szóval csapjunk a lecsóba:
A legelső dolgozat, amit megkaptunk az angol dolgozat volt, az angol nyelvről, kialakulásáról és képzeljétek hogy 5-ösnek megfelelő MVG-t kaptam!!! Juhúú, örültem, mint majom a farkának!! :D
A mint már említett társadalomtudományi dolgozatom egy 3-asnak megfelelő G-s lett. 56 pontból sikerült 31-et elérnem, hát meglehetősen örültem, hiszen ha nem is a legjobb dolgozat, de legalább mindent svédül írtam.. :)
A legközelebbi társadalomtudományi órán csoportokra lettünk osztva és minden csoport kapott egy pártot. Mi a bal oldali: Vänster partiet-et kaptuk. Körbe kellett rakni az asztalokat és minden csoportnak ki kellett írnia a nevét. Majd bemutatkoztunk és következhetett a vita. Meg lehetett kérdőjelezni egyes pártok fő céljait, tevékenységeit stb. Az egyik osztálytársam meglehetősen jártas a témában, minden pártot "kivégzett" a kérdéseivel. :D

Szerdán pedig Fyris nap volt a suliban: Fyris-dagen. A Neumann napokhoz hasonlít, kicsit lazább.Lehetett koncerteket hallgatni (az iskola tanulói játszottak), lehetett floorballozni, lehetett katonai előadásokra menni (na tudod mikor... :D) , lehett rapid randizni és lehetett helyes válaszokért cukrot kapni.
A program színes, de mi csak koncertet hallgattunk/néztünk, a floorball pályára is lenéztünk (csak fiúk játszottak...) és az osztály közösen kártyázott. Na az elég vicces volt. :) Legalább 3 új játékot tanultam, de egyikre sem emlékszem. talán egyet kivéve. Az egyiket csak fiúk játszották (engem is hívatak, de Linn lebeszélt róla, meglátjátok miért). Szóval szétosztjuk a paklit egyenlő részre, nem nézhetik meg a lapokat, fejjel lefelé van a kupac. az első játékos felfordít egyet középre dobja. Ha jumbo-dáma-király akkor értékes lap, ha a többi akkor nem. Szóval ha értékes a lap akkor minél hamarabb fel kell venni és az alatta levő kupacot is, ugyanis a cél hogy minél több kártyád legyen. Ez a felvétel viszont nem olyan egyszerű, mert az összes játékos üti egymás kezét, ha van ott kártya ha nincs. Ha valaki véletlenül nyúl egy értéktelen lap után (miután rögtön felfordította) akkor jár a büntetés. A kezét ki kell raknia középre, a többiek meg egyesével odavágnak egy jókorát. Iszonyat vicces játék, a végén mindenkinek nagyon piros a keze. De erősen ajánlott csak nézni!! :D
Bár nem mentünk rapid randizni (pedig mekkora móka lett volna) és nem is kaptunk cukrot, de most éreztem, hogy az osztály kezd befogadni! :) Így szeretnék feltenni róluk egy képet, az osztályképünket. Ugyanis volt osztály és egyéni fotózás is a korábbi napokban. Íme az osztályom, avagy a NV09C:

Igen,a kicsiket középre ültették!

Ugye sajnos végerért a különsvédem, így először mehettem a tesiórára. Na a tesnevelés óra is megér egy misét.
Szóval egy másik osztállyal vagyunk összevonva, semmi különös Egerben is így volt. Majd körben ülve osztálynévsor olvasás (semmi magassági álló sorrend). Aztán ugráló köteleztünk. Előre, hátra, párosan, StB ;) mindezt zenére. Jó kis pörgős zenékre, egynéhány diszkó is átvehetné már nem azért.. Majd a tesióra végén szabad program, itt is mint a Neumannban lehetett tollasozni. Namármost itt felvannak festve a pályák, szakszerű háló van, ütők. Jah és meglehetősen sokan tudnak tollasozni, nagyon profin. :D
A második tesiórámon Aerobikoztunk. MINDENKI!! :D A már szokásosnak mondható pörgős zenére, a tesnevelő tanár mutatta a feladatot, mi pedig 5 sorban álltunk és utánoztuk. A sorok pedig folyton cserélődtek. Az 5. próba után a saját sorodnak kellett egy 4 gyakorlatból álló aerobic-os mutatványt a többiekkel megtanítani. A többiek meg "majdmoltak". Jó móka volt, ahogy ott bénáztunk. :D  Majd utána a játékokról először beszéltünk, majd játszottunk ilyen csapatversenyeket.
Fontos megjegyeznivaló: a tesnevelés órák után van idő zuhanyozni. Sőt kötelező a tisztálkozás, zuhanyzás.

A tudomány órán, mint már említettem egy érdekes témával foglalkoztunk a TOJÁS-sal. Mikor reggel megérkeztem, a "tojássárgája" csoportba kerültem, ahol fokhagyma majonézt kellett készítenünk!!! S közben meg kellett figyelni az emulziót. A "tojásfejérje" csoport pedig kókuszos sütit készített. Ők nem tudom mit figyeltek meg.. :D  Majd a fokhagyma majonézünket akár fel is használhattuk a saját ebédünkhöz. Pfff.. :D
 

Innebandy:
Szorgalasan járok edzegetni a Sten Sture BK női első osztályú csapatához. Történt ugyanis, hogy kb 3 hete jártam hozzájuk, amikor nem tudták, hogy a 2. osztályú csapatba vagy az első-be férnék-e be. Egy szuperjó edzés után aztán úgy gondolták a legjobb lesz ha az első osztályú csapattal játszom. Így lettem tagja a Sten Sture BK division 1-es csapatnak. A mez számom pedig a 92-es lett. Íme róla a kép. :)

Heti 3 termes edzésünk van és 1 konditermes. Az előbbi héten jól ment edzéseken a játék, gólokat is szereztem, passzok stb. Készültünk az első hazai meccsünkre az Umeå city ellen. Mivel az egyik lány (Dj- aki jobbos és 14,5 éves és szupertehetséges) más teendője akadt( u15-ös fociválogatott meccse volt..:D) így én kerültem a helyére és egy sorba a Rhöös testvérekkel, Fannyval és Gabbe-vel (aki a másik szuper tehetséges 15 éves játékosunk).

Első hazai meccs. Kb 140 néző, csomó Sten Sture-es zászló.újság a csapatképekkel. Bevonulás, jó hangulat.
A meccsről:
Jól kezdtünk, szép helyzeteket alakítottunk ki, viszont sajnos nem sikerült őket gólra váltani. Így az első 2 harmad után az eredményjelző 0-0át mutatott. Majd a harmadik harmadban gyorsan szereztünk 3 gólt, amire csak 1-gyel tudtak válaszolni. Az eredmény 3-1 nekünk.
Nem játszottam rosszul, szép helyzeteket alakítottam/tunk ki, viszont a befejezéssel voltak bajaim. A test-test elleni küzdelmeket is sikerült egyre jobban felvenni.
A meccsre egy német barát is kilátogatott Florian Büechting személyében és kattogtatott pár képet. Az engedélyével felraknám az oldal nevét, aki szeretné, nézheti a képeket:
http://sport-live.net/sai2010_11/swed_sten_umea_01.html

most lefekszem, elég késő van. viszont még fejeztem be a mondandómat! :) Puszillak titeket!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anion.blog.hu/api/trackback/id/tr722384781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása