HTML

Uppsala viszta, Eger!

Svédország cserediák szemmel avagy csemegézés a "svédasztalról"

Friss topikok

  • Verti: Hallod, jó lenne ha most már írnál a meccsedről, mert nagyon kíváncsi vagyok, hogy érezted magad, ... (2010.10.12. 13:12) Az elmúlt 1-2 nap...
  • blans: sziacica! nagyon tetszik a blog, tök jó, h mindenről tudunk... vagy van valami, amit esetleg eltit... (2010.09.29. 17:00) El vagyok havazva...
  • czuczifanni: Szia Nóri! Regisztráltam hogy ne kelljen mindig facebook-on kommentelnem! :) Most már itt sem hagy... (2010.09.02. 22:29) HEJHO! :)
  • Zsófi#13: Remélem lesz majd egy szerencsés fiú akinek ilyen szép kis szívecske sütiket sütsz majd!!!:$ Hiány... (2010.09.01. 21:38) Az esküvő
  • agic14: Hajrá Suszti! Csak ügyesen mindent :)! (2010.08.21. 21:43) Söndag, Måndag, Tisdag...

Linkblog

újra jelentkezem, hála az őszi szünetnek! :D
 

szóval ott tartottunk, hogy meccset játszottunk. majd hála Floriannak talkálkoztam Szilvivel és Hannával. meccset játszottak, nem is rosszul és nyertek. jó volt újra magyarul beszélgetni. :) Köszönöm Florian! :)

Az idő nagyon szép volt, a fákon a levelek gyönyörűek voltak. Sárga-narancs-piros-zöld. Később sikerült 1-2 képet is készítenem az őszi Svédországról. egyik délután a suli után elmentem a közeli rétre/erdőbe és csináltam pár képet. szerencsére épp időben érkeztem haza mert fél órával később elkezdett havazni. Igen kb október közepén leesett (és el is olvast) az első hó. 1 kis ízelítő:
 

Na igen. az utobbi kép nem az igazi, dehát az első hóesést meg kellett örökíteni. Az este folyamán találkoztunk a helyi cserediák összeköttetőnkkel, akinek a férje magyar és ő is tanult magyarul. Micsoda szerencse. Nagyon kedves volt, és a svéd tanfolyam folytatását is megbeszéltük.

Az azt követő hétvégén az IKSU utánpótlás csapatával játszottunk. Előttünk (felvezetőként) elit meccset játszott európa legjobb csapata az IKSU a Täby ellen. Természetesen nyert az IKSU. Majd mi játszottunk, csak hogy ne legyen olyan jó az IKSU-nak elhoztuk a 3 pontot az IKSU csarnokból. A csarnokban mellesleg minden pálya volt a tollaspályától kezdve, a strandröplabda pályáig.

 A suliban a mondhatni szokásosan megszokott órák. Illetve történt, hogy tudomány órára készülnünk kellett a tojássárgájából, mert felelésre kellett számítani. Az első napon megúsztam a dolgot, viszont a második órán rám került a sor. 4-en elvonultunk egy másik terembe és 2-en a tojásfehérjéről számoltak be. Mi meg a tojássárgájáról. Illetve hát próbálkoztunk. A svéd-angol beszámoló nem sikerült olyan jól. Legalábbis szerintem. Történt ugyanis, hogy még a laborgyakorlaton felcseréltem ez edényeket. A kísérlet arról szólt, hogy a tojássárgája ideális-e mint mosogatószer. A válasz igen. Én viszont felcseréltem az edényeket és eredményül azt kaptam hogy a tojásfehérje az ideális. Teljes beleéléssel meséltem a tanárnőnek, hogy a tojássárgája után az edény zsíros tapintású maradt, viszont a tojásfehérjés után tiszta lett. Mire a tanárnő kérdezte, hogy ezt az eredményt vártam-e. Pff.. erre én: nem nem ezt az eredményt vártuk hiszen a tojássárgája bla bla. Hát igen. égés. viszont a tanárnő később azt mondta, hogy jól sikerült a beszámolóm.... az óra után jó volt hazaérkezni, ugyanis megérkezett egy nagy csomag Magyarországról a sok meleg ruhával. A drága anyukámnak köszönhetően egy nagy tepsinyi hókiflit, magyar kolbászt, szamos marcipánt, bort kaptam. No meg a meleg ruhákat, ami igazán elkelt már hiszen már javában 0 fok körül van a hőmérő higanyszála. Sídzseki is bekerült, amit gondoltam felpróbálok, hogy áll. Hm a zsebei nagyon nehezek voltak, belekukkantok. Erre az egyikben 1 csomag gumicukor, a másikban meg csokik és persze egy felirat is: Jó étvágyat! :D A másik vicces dolog, hogy a meleg mamusszal jöttek a heves megyei hírlapból kivágott viccek!!!! :D KÖSZÖNÖM SZÉPEN ANYU éS APU!!! :) megnevettetek, és már nem is emlékeztem a feleléses beégésemre. A fogadócsaládommal megkóstoltattam a hókiflit és a gyulai-csabai kolbászt.Természetesen téliöltözékben. Íme egy kép(reklámképnek is jólenne ha Jonas nem vágna olyan hülye fejet. remélem nem nézi ezt az oldalt.. :D):

 A múltkor néztem meg az egyik magyar YFU-s régi blogját és találtam hasonlóságokat. Nos, okt 26-án ünnepelték a fogadótestére születésnapját. Mi is. Korán reggel keltek és a szokásos dallal felköszöntötték ágyban a születésnapost. Mi is. Az ünnepelt reggelit kapott az ágyban. Viktor is. Rögtön megkapta az ajándékokat. Viktor is. :D 
 Majd este a rokonság a házunkhoz sereglett és volt egy kis születésnapi buli. Viktor 16 éves lett. Még Lena születésnapjára egy ipodot kapott. Egy jobb kiadásút, mint a Viktoré. Viktornak nagyon tetszett, alig akarta visszaadni Lenának. Így jött az ötlet, hogy tőlem egy iphone-t fog kapni, méghozzá nem is akármilyet. Egy hiperszupergigamega iphonet: tanulás,főzés,pótkulcs,Jonte,Arsenal,floorball,tej, extra idő és még hasonló gombokkal. Najó.. a szándékor kell nézni! :D Ajándék lónak ne nézd a fogát.. :D

A másik hasonlóság, amit olvastam a cserediák régi blogján a halloween ünneplése. Azt írta, hogy hasonló halloween őrület van itt Svédországban, mint Amerikában. Kis pöttömök rohangálnak beöltözve és kiabálják, hogy csokit, vagy csalunk. Nos ha annyira nem is sokan rohangáltak, azért hozzánk is becsöngetett 1-2 gyerek jelmezben és kérték a godis-t (cukrot). Lehet azért mert látták a király lámpásunkat a verandán. :P Amit Lena és én faragtunk. 
Este a szokásosnak mondható vacsoraestre hívtuk az egyik családot. A koszt rakott krumpli volt. :P
A vacsora előtt bementünk a városba nézelődni. A november nagyon sötét és depressziós hónap, ezért Uppsalában 1-2 épület ki lett világítva. A kastély falán egy király fényelőadást láthattunk, és egy csomó kivilágított hal úszott a Fyris folyó fölött és az Upplandsmuseet is meg volt világítva és közben Vivaldi 4 évszak zenéket játszottak. Meglehetősen fel lettem villanyozva a látványtól. Kár hogy a képek nem igazán adják vissza az élményt. Azért 1-2 kép:

utána átfagyottan ettük a jó kis magyar kosztot és közben egri bikavért kortyoltak a felnőttek. majd Klarával az összes kártyajátékot eljátszottuk (najó ez túlzás), de az biztos hogy egy darabig nem szeretnék kártyázni.. :D
 

na mára ennyi. legyetek jók, puszi! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anion.blog.hu/api/trackback/id/tr582408869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása