HTML

Uppsala viszta, Eger!

Svédország cserediák szemmel avagy csemegézés a "svédasztalról"

Friss topikok

  • Verti: Hallod, jó lenne ha most már írnál a meccsedről, mert nagyon kíváncsi vagyok, hogy érezted magad, ... (2010.10.12. 13:12) Az elmúlt 1-2 nap...
  • blans: sziacica! nagyon tetszik a blog, tök jó, h mindenről tudunk... vagy van valami, amit esetleg eltit... (2010.09.29. 17:00) El vagyok havazva...
  • czuczifanni: Szia Nóri! Regisztráltam hogy ne kelljen mindig facebook-on kommentelnem! :) Most már itt sem hagy... (2010.09.02. 22:29) HEJHO! :)
  • Zsófi#13: Remélem lesz majd egy szerencsés fiú akinek ilyen szép kis szívecske sütiket sütsz majd!!!:$ Hiány... (2010.09.01. 21:38) Az esküvő
  • agic14: Hajrá Suszti! Csak ügyesen mindent :)! (2010.08.21. 21:43) Söndag, Måndag, Tisdag...

Linkblog

Szóval továbbra is készülgettem a társadalomtudományi dolgozatra. Csütörtök reggel (2 féle szótárral a kezemben) 8:30-kor az Aula előtt várakoztunk. Itt Svédországban a tanulók nem az osztályteremben írják a dolgozatot, hanem egy nagy előadóban (kb 600 székkel). Egyszerre több osztály is írhatja a dolgozatot és külön mosdó is van hozzá. Ezen kívül az Aulában volt a választási tanácsadás, amiről később beszámolok.
Hát a dolgozat nem lett életem legjobbja, de legalább svédül írtam mindent!! :D és azért vígasztal. :D
A Fyrissulis svédemen megtudtam, hogy van csoporttársam Afganisztánból, Kirgizisztánból és Iránból is! Az afgán fiú mondta, hogy 4 éve költöztek ide, és hogy az első időszakban kb fél évig csak angolul beszélt, majd utána hirtelen nyelvet váltott.
Az extra svéd órán egy játékos napot tartottunk, ugyanis ez volt az utolsó óra együtt. A tanárnő kisbabát vár és nemsokára meg fog születni, valószínűleg Nelly. :) Ezenkívül sütött nekünk egy tortát is. A csoport fényképezett is. Kár, hogy vége van. :( De lehet, hogy lesz egy egyéni segítő, de erről majd később.
A nap másik "fénypontja" a tudományi óra volt. Lezártuk az előző témát, amiről majd be kell számolni és új témába fogtunk, aminek a címe: ägg= tojás!!!!!!!!!! Igen, igen. nekem is leesett az állam. Hogy lehet a TOJÁS-ról előadást tartani. Nos, még csak egy bevezetőt kaptunk. pl.: melyik volt előbb: a tyúk vagy a tojás. meg hogy a tojás az életkezdet szimbolóma.. meg hogy majd labormunkák lesznek vele meg hogy miről kell majd írni házidolgozatot... az óra szünetében az osztálytársaim galacsin fociztak, meg ki akarták dobni az egyik fiút a kukába! :D Elég vicces volt... :D
Este edzésre végre elmehettem edzésre. A nehéz lélegzetvételek ellenére nem volt rossz edzés.  Edzés után ellátogattunk egy férfi mérkőzésre. Allsvenska nevezetű ligás meccs volt. Az Allsvenskan a második legjobb osztály a férfi mezőnyben. Nekem nagyon tetszett a mérkőzés, hihetetlenül izgalmas volt. Az edzőm állítása szerint, a tempó nagyon hasonló az elit ligához, viszont sokkal több hibával játszanak. A végeredmény 6-6 lett.Az  Az egyik csapat 59:40-nél egyenlített. :D
Másnap pénteken szabadnaposak voltunk, ugyanis az összes tanárnak valamilyen gyűlése volt. Legalább végre kialudhattam magamat. :) Mikor felkeltünk jegyet próbáltunk szerezni az aznapi floorball rangadóra: az IK Sirius IBK- Storvreta IBK mérkőzésre. Az utóbbi csapat a svéd elitligás bajnok, a legjobbak, míg az előző 2-szer (hanem többször) megnyerte a Czech Opent.Mind2 uppsalai csapat, igazi parázs meccs.  Igen ígéretes mérkőzés, viszont elég kevés jegy maradt már.Szerencsére jutott nekünk is. :D Este 7:10kor nagy transzban elindultunk Viktor, Jonatan és én a nagy rangadóra. A csarnok kb 5-10 percre van gyalog. Viszont kígyózó sor állt a kasszánál, így épphogy a kezdő sípszóra megérkeztünk. A lelátó kb legfelső csücskében telepedtünk le. Kb 2100 néző látogatott ki és szurkolt.
A meccsről: a várakozásaimat alulmúlta, ugyanis al első 2 harmadban nem igazán történt semmi. Bár a Storvreta szép helyzeteket dolgozott ki, nem tudta értékesíteni őket, a Sirius meg büntetőből vezetést szerzett, majd emberhátrányból hatalmas ficakot lőttek. Kb ez történt 40 perc után. Majd nagyobb fokozatra kapcsoltak, de megint csak a Sirius lőtt gólt. Majd a Storvreta szépített, azt hittem ki tudnak egyenlíteni később. De nem sokkal később megintcsak a Sirius talált be. Ezután a Storvreta kapusnál elszakadt a cérna, 2+10 percet kapott. A végeredmény: 4-1 a Sirius javára.
Másnap mi is meccset játszottunk méghozzá egy ún. Régiós kupát. Egy 4. osztályú csapattal játszottunk a Morgongåva-val. Nagyon fiatalok voltak, egy iskolai jellegű csapat. A végeredmény 34-0 nekünk. A pálya meglehetősen csúszós volt, 3+6 ponttal "járultam hozzá" a sikerhez.
A mai napon pedig, találkoztam a helyi összeköttezőmmel (kicsit furán hangzik) Inezzel.  Ő Amerikában volt cserediák. Beszélgettünk, tanácsokat kaptam, találkoztam a családjával. Fahéjas csigát is sütöttünk (okt. 4 a fahéjas csiga napja) és a YFU nevében osztogatni fogjuk, hogy a jövő évben is sikerüljön minél több fogadócsaládot találni. Kedves gesztus. :) Majd pedig a toy story-t néztük meg svédül! :D
na jó éjszakát kívánok!! KRAM :)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anion.blog.hu/api/trackback/id/tr732342636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Verti 2010.10.12. 13:12:25

Hallod, jó lenne ha most már írnál a meccsedről, mert nagyon kíváncsi vagyok, hogy érezted magad, milyen volt. Jók a képek, amiket Florian csinált. Láttam, voltál a Hannáék meccsén is, ha még lesz pár perced, írhatnál Hannáékról is picit, a meccsükről. Gratulálok a győzelemhez!! :)
süti beállítások módosítása