HTML

Uppsala viszta, Eger!

Svédország cserediák szemmel avagy csemegézés a "svédasztalról"

Friss topikok

  • Verti: Hallod, jó lenne ha most már írnál a meccsedről, mert nagyon kíváncsi vagyok, hogy érezted magad, ... (2010.10.12. 13:12) Az elmúlt 1-2 nap...
  • blans: sziacica! nagyon tetszik a blog, tök jó, h mindenről tudunk... vagy van valami, amit esetleg eltit... (2010.09.29. 17:00) El vagyok havazva...
  • czuczifanni: Szia Nóri! Regisztráltam hogy ne kelljen mindig facebook-on kommentelnem! :) Most már itt sem hagy... (2010.09.02. 22:29) HEJHO! :)
  • Zsófi#13: Remélem lesz majd egy szerencsés fiú akinek ilyen szép kis szívecske sütiket sütsz majd!!!:$ Hiány... (2010.09.01. 21:38) Az esküvő
  • agic14: Hajrá Suszti! Csak ügyesen mindent :)! (2010.08.21. 21:43) Söndag, Måndag, Tisdag...

Linkblog

01.
szeptember

HEJHO! :)

dekanka27  |  1 komment

Elnézést az elmaradásokért. Eldöntöttem, hogy legközelebb csak napi beszámoló lesz és nem heti... úgy sokkal egyszerűbb, frissebbek az emlékek...  De előbb jöjjön a heti összefoglaló.. :P

Múlt héten kezdődött igazából az iskola. Meglehetősen unalmas... nem igazán értek semmit.. MÉG!! :D A matek, a kémia, angol jó.. volt egy úgynevezett "tudomány" óránk is amin csoportokba osztottak minket és egy feladat lapot kaptunk...
Az egyik feladat így nézett ki:
A folyó egyik oldalán áll egy ember a salátájával, a kecskéjével és a farkasával. A parton van egy csónak, amivel a bácsi átszeretne kelni a túloldalra az összes "cókmókjával" együtt.. A csónakban csak 2 hely van.. az egyik az ember számára.. hogyan jusson át mindenki a túloldalra anélkül hogy megennék egymást? Ugyanis a kecske megeszi a káposztát, a farkas meg megeszi a kecskét ha őrizetlenül hagyják őket...

Az első jó válaszért a megfejtő jutalomban részesül. hogy miben azt még én sem tudom, majd kitalálok valamit! :)
És még volt 1-2 ilyen érdekes feladat.
Kémián számoltunk.. koncentráció, titrálás. Nem túl vészes, csak maga a feladat elolvasása, lefordítása a nehéz.. :D
Az iskolában is tartanak számunkra svédet. Méghozzá egy olyan csoportba kerültem, ahol a svéd a második nyelv a tanulók számára, vagy legalábbis nem az első. Ez az óra elmaradt múlthéten ugyanis tanárt kerestek rá. A fizikáról ne is beszéljünk, nem az én tantárgyam. Viszont heti 3-szor élvezhetjük Ingmar ( a kicsit érdekes tanár) társaságát.
Szerdán úgy döntöttem, hogy végre utána nézek a kezdő svéd nyelvi órának, amit a Katedralskolan-ban tartanak. (ez az iskola is kb 5-10 perc biciklivel... :D) Kiderült, hogy már elkezdődött a héten és 13-tól 14-ig tartják minden hétköznap. Nem a legjobb időpont, de az iskolám megengedte, hogy elmenjek rá, hiszen a fő az, hogy megtanuljak svédül, aztán a többi.
Másnap el is mentem a svédórára, míg a többieknek tesnevelés órájuk volt. Kiderült, hogy aznap és pénteken nincs óra a tanárnő miatt.................... na szuper
Majd vissza az iskolába, a többiek épp akkor fejezték be a kenuzást a Fyris folyón, ami kb 20 méterre van az iskolától. Majd megint egy tudomány óra a legkényelmesebb teremben. :) a terem kb olyan, mint a parlament egy része.. lépcsőzött elrendezésű asztalok és párnázott székek.. a héten ott volt az egyik társadalam tudományi óránk. A tanárnő 3 csoportba osztotta a "népet".. :D Mindegyik csoport más-más eszmét kapott és arról kellett kérdéseket alkotni.. a miénk a liberalismus volt... mikor megvoltak a kérdések a másik 2 csoportnak tettük fel őket, a gyorsabb helyes válaszért 1 pont járt.. a heves küzdelemben elég hangol érvelések voltak.. úgy éreztem magam, mintha a parlamentben lennénk.. a csapatokból főként 1-1 ember volt a meghatározó... 2.-ok lettünk végül..
Edzés is volt csütörtökön: nem volt olyan kemény, mint hétfőn, viszont nagyon sok lövős feladatot csináltunk.
A pénteki napom az iskolában elmaradt, ugyanis az elsősöknek volt ilyen összeboronáló, összerázó program, film. Viktor szerint elég unalmas volt.. :D
A pénteki napon a "jólmegérdemelt pihenés" után készültem a vacsorára, amit én főztem. Nem mást mint PAPRIKÁSKRUMPLIT.. :D a közeli boltban (kb 5 perc biciklivel.. :D) az élelmiszek beszerzésekor leesett az állam, amikor találkoztam a Gyulai kolbásszal... végre valami magyar! :)
Habár a vacsora nem olyanra sikerült mint ahogy azt szerettem volna, a családnak nagyon ízlett.  Sőt a gyulai kolbász is, így másnap Anders vásárolt is még egyet!
A héten mindenki főz egyszer.. én a pénteket választottam. :)
A magyar vacsora után megtanítottam őket Rikitikizni... rutinos játékosként az utolsó helyen végeztem.. hát igen.. a kezdők szerencséje.. :D

Szombaton délőtt gyönyörű napunk volt. Szépen sütött, így elhatároztam, hogy futok egy kicsit. Ugyanazon az útvonalon, amelyiken a lányokkal futottunk az edzésen. Kiderült, nem olyan egyszerű az. 1-2 rossz kanyar után végre megtaláltam a helyes utat.. :D
A délután Annával (Johanna egyik legjobb barátnőjével) elmentünk moziba és megnéztük a Vampire Sucks-ot, ami a Twilight parodizálása. Elég vicces film volt, bár meglehetősen fárasztó is volt egyben..
Anna nagyon rendes, a film után kicsit körbevezetett a városban. Főként svédül próbált/tunk társalogni.. majd átjött és vele is játszottunk 1-2 kártyajátékot.. Kiderült, hogy van 3 tacskója, méghozzá 2 szálkásszőrű tacskó!!! :) És ha van kedvem, akkor majd átmehetek hozzájuk.
 

Vasárnap találkoztam Linnel a városban. Szétnéztünk a boltokban, beszélgettünk, ettünk egy finom tortát, ami meglehetősen tömény volt.. De nagyon finom! :D
Egy tök jó nap után Linnel elég jól éreztük magunkat! :)
 

Nagyjából ez történt a múlt héten.. a hét értékelése-az 5-ös skálán- egy 4-es, ugyanis először éreztem honvágyat! lehet azért, mert az egri csapat selejtezőt játszott, vagy mert a suliban nem ugyanazok az "arcok", de nagyon hiányoztatok/tok. :(
 

Puszilok mindenkit! hahó!

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anion.blog.hu/api/trackback/id/tr732265713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

czuczifanni 2010.09.02. 22:29:56

Szia Nóri!
Regisztráltam hogy ne kelljen mindig facebook-on kommentelnem! :) Most már itt sem hagylak békén! :D
Hehe! Én tudom a "feladványodra" a megfejtést! :) Átviszed a kecskét, utána a farkast, de a kecskét rögtön visszaviszed és kirakod. Átviszed a káposztát, és visszamész a kecskéért. Van ilyen játék is: tablajatekos.hu/uj2001/2003/flash/1atkeles_1.html Hát nem aranyos? :D
Bezzeg Magyarországon sosem adnak ilyen jó feladatokat, és "parlamentes" termünk sincs. :(
Örülök hogy máris szereztél barátokat! :) Tanulj ügyesen svédül!
Puszi
süti beállítások módosítása