HTML

Uppsala viszta, Eger!

Svédország cserediák szemmel avagy csemegézés a "svédasztalról"

Friss topikok

  • Verti: Hallod, jó lenne ha most már írnál a meccsedről, mert nagyon kíváncsi vagyok, hogy érezted magad, ... (2010.10.12. 13:12) Az elmúlt 1-2 nap...
  • blans: sziacica! nagyon tetszik a blog, tök jó, h mindenről tudunk... vagy van valami, amit esetleg eltit... (2010.09.29. 17:00) El vagyok havazva...
  • czuczifanni: Szia Nóri! Regisztráltam hogy ne kelljen mindig facebook-on kommentelnem! :) Most már itt sem hagy... (2010.09.02. 22:29) HEJHO! :)
  • Zsófi#13: Remélem lesz majd egy szerencsés fiú akinek ilyen szép kis szívecske sütiket sütsz majd!!!:$ Hiány... (2010.09.01. 21:38) Az esküvő
  • agic14: Hajrá Suszti! Csak ügyesen mindent :)! (2010.08.21. 21:43) Söndag, Måndag, Tisdag...

Linkblog

Szóval elnézést kérek a késésért...de most muszáj leírnom, hogy mi történt ma különben elfelejtem.

Reggel 7-kor kellett kelni, ugyenis irány a suli. Gyors étkezés majd 10 perc séta után már az iskola ajtaja előtt vártam Linn-t. Linnel osztálytársak vagyunk, nagyon kedves lány. Vállalta, hogy segít eligazodni és órákon is fordít. :)  Szóval az első óránk egyfajta társadalom tudományi óra volt. Furán hangzik, igaz?? :D A tanárnő elmondta, hogy is fog telni ez a félév: politikai tanulmányok, közgazdaság, szociológia, kultúra  stb...  Az órán Linn végig fordított!! :)
Az óra második felében kérdéseket tett fel a tanárnő a hírekkel kapcsolatban. 12 kérdés.. politika, sport,kultúra mindenféle. Sikerült 5 helyes választ összehozni... :D pl.: tudtátok, hogyha a laptop a combotokon van sokáig akkor akár kisebb égési sérülés is beközetkezhet?? :O
Fogunk még ilyen feladatokat csinálni és a végén összegezzük a pontokat. Az első díj (ha jól értettem) 20 svéd korona! :D

A második óra fizika volt.. nem éppen a kedvenc tantárgyam dehát ez van.  Különböző méréseket végeztünk.. kellett sűrűséget számítani, meg kellett mérni, hogy egy gyertya mennyi idő alatt ég el teljesen, meg kellett nézni hogy az érme eredeti ezüst-e... stb.
A tanár úr meglehetősen furcsa és nem mindig van a helyzet magaslatán... (nem csak egyéni vélemény..:P)

Majd ebéd... jó minőségű ételt szolgálnak fel, sok zöldséggel és inni lehet hozzá vizet, tejet. Igen. Megjegyzés: az emberek elég gyakran isznak tejet gyakorlatilag minden étkezéshez. :D akár reggel a kávéhoz, akár este kristálypoharakban. :) Én is egyre jobban megszerettem.. ma 3-an ( Jonas, Viktor és én) 2 liter tejet fogyasztottunk el.... igen a családnak nem ártana egy tehén.. :D

Majd következett a várva várt kémia. :) Egy jól felszerelt labor várt minket és az egyik osztályfőnökünk, Thomas.  A feladat az volt hogy ki kellett mutatunk a szénhidrátot és a proteint a zsírmentes tejből. (ezt otthon már megcsináltuk, így elvileg tudnom kellett volna mit is csinálunk, dehát sokat tud felejteni az ember.. :D) Míg előállítottuk az alapanyagokat, amiket használnánk a kísérlethez, így legközelebb szerdán fejezzük be.

14:10-kor vége lett az óráknak ( számomra, a többieknek még volt 1 órájuk). Linnel meglehetősen jól éreztük magunkat. "Kicsöngetés" után, gyorsan haza majd lefeküdtem aludni. Tudni kell 11 órát aludtam előző éjjel.Elég nehéz koncentrálni egész nap arra, hogy körülöttem svédül beszélnek, még így is, hogy nem értem. Anders a fogadóapukám, aki Amerikában volt cserediák, azt mondta, hogy az első hónapban iszonyat fáradt volt, majd utána hogy egyre jobban belejött a nyelvtanulásba minden jobb lett.

Holnap jön a folytatás (TÉNYLEG JÖN).. az edzésről :)

ui.: bocsi Fanni a kép miatt.. már megvan.. holnap felrakom.. :)

God natt!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anion.blog.hu/api/trackback/id/tr712242634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása